luni, 13 aprilie 2009

Damn right, I'm good in bed!


...I can sleep for days :)...era mesajul de pe tricoul unui tip ce l-am cunoscut aseara pe tren. N-am mai fost de vreun an cu "Foamea" spre casa. Pentru cei care nu stiu asa e poreclit acceleratul "Timisoara Nord - Iasi". Mi-era dor de oamenii si povestile ce se pot spune pe parcursul a 7 ore de calatorie. Caritas, razboi, politica si strainatatea spre care tinde orice roman. Plus religie...daca te prinde vreun mosnegel, te va convinge ca vine sfarsitul lumii la cate se intampla in prezent:
- Televizorul e ochiul necuratului. Nu vezi cat dezmat arata?!!? Vine sfarsitul! Razboaie cutremure, boli si acum vor sa purtam si cifra fiarei pe buletine. Poi daca s-ar trezi stramosii din morti si ar vedea cate sunt azi, s-ar intoarce inapoi in mormant.

S-a schimbat mult orasul si oamenii sunt total diferiti de ardeleni. Pe strada cu mine a rasarit o agentie de publicitate, un magazin Cosmote si un coafor. Iar in Suceava cred ca sunt mai multe centre comerciale si hipermarketuri decat in Cluj. Probabil daca nu as fi avut inundatie si concediu medical, abia la vara as mai fi ajuns pe acasa...cealalta casa! Si atunci cu siguranta as fi gasit schimbari, mult mai multe schimbari!

PS. 1: Am fost acasa, de aceea nu am mai scris pe blog. Am plecat in graba intr-o noapte cu trenul de 1 si tot intr-o alta noapte, o saptamana mai tarziu m-am intors...in incercarea de a prinde si concertul El Negro din Irish Pub.

PS. 2: Am invatat cateva expresii noi: "sunt operat de rusine", "mi-am luat foc" si "furi curent" - ultima referitor la o persoana care vorbeste sau se comporta aiurea sau mai pe romaneste o ia pe aratura :)

8 comentarii:

  1. pai si normal daca stai toata ziua in casa si la servici de unde sa auzi expresii noi..

    RăspundețiȘtergere
  2. sesik drag astfel de "expresiuni" numai daca mergi in Bucovina le afli...de altfel fara de ele nu te descurci pe acele plaiuri :))

    RăspundețiȘtergere
  3. eu le stiam demult si de aici din ardeal, nu trebuie sa ma duc neaparat pana acolo

    RăspundețiȘtergere
  4. =)) deci... tu ai scris de foamea... dar dupa ce-am scris eo de buc - baia mare:))

    dar uite chestie... m-am inteles joia trecuta cu Dorin... ca ne vedem la Iasi... duminica.. si facem concurs de autostopuri... intre timp..
    am gasit pe net... urmatorul traseu "Bucureshti nord- Iasi ; Iasi - Dej ; Dej - Baia Mare" iar trenul de la Iasi la dej e acelasi cu care ai venit si tu... :)) cum ar fi fost sa ne vedem pe tren ? =))) fara sa shtim unul de celalt ? =))

    RăspundețiȘtergere
  5. Sese ii mai fain cand le auzi pe plaiuri bucovinene cu accentul specific :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Adi, vorba lui Sese, ar fi fost MAGIE sa ne intalnim pe tren in halul acesta :))

    RăspundețiȘtergere
  7. De ce vorbesti de ``acele plaiuri`` de parka ai fi plecata de aici de cativa ani sau parca ai fi fost si tu pe aici in copilarie in vizita? Si ce ti se pare asa ciudata expresia ku ``furi curent``? Te cam caracterizeaza oleak?

    RăspundețiȘtergere
  8. Recunosc ca ma mai caracterizeaza cateodata expresia! si sunt plecata de vreo 6 ani din Radauti si in cel mai bun caz 1 data pe an mai trec pe "acele plaiuri"...dar in nici un caz nu am spus-o cu rea intentie ci cu cea mai pura si calda consideratie pentru plaiurile natale care-s mult mai colorate decat Clujul. Daca am spus o chestie de acest gen este pentru ca asa simt si nicidecum pentru ca as fi uitat de unde am plecat, unde am crescut etc. Pur si simplu imi place Radautiul, dar imi place si mai mult acum Clujul pentru ca viata mea, daca nu exagerez spunand asta, se deruleaza acum aici. :)

    RăspundețiȘtergere