duminică, 24 mai 2009

Motive sa nu cumperi din hipermarket!

N-o sa mai cumpar din hipermarket-uri.
Da, cu siguranta sunt mai multe produse, mult mai multe sortimente, platesti cu 1 leu mai putin decat la magazinul de langa bloc, dar dezavantaje sunt multe.

Cheltui mai mult decat ti-ai propus: Am incercat in toate felurile. Am mers si cu o lista de produse pe care trebuia sa le iau. Imi calculam ca trebuie sa cheltui 10 RON si de fiecare data cand ajungeam la casa trebuia sa platesc pe putin 50 RON. Cumparam o gramada de nimicuri de care nu avem nevoie, de care suntem doar curiosi, si asta pentru ca trecem pe langa ele, ne face ambalajul cu ochiul si hop tzop le punem in cos.

Multe sortimente: Stam minute in sir in fata unui raft pentru a ne decide daca sa luam paine alba, paine neagra, paine graham, paine cu seminte, paine cu susan, paine integrala, paine pe vatra, paine feliata etc. Ne bolunzim in cele din urma si dupa mult timp vine decizia - luam tot acelasi fel de paine pe care o mancam zi de zi! Greu!!!

Aglomeratie: Fiind un hipermarket tot timpul, dar mai tot timpul e plin de lume, care roieste printre randuri, care alearga de colo colo pentru a-si pune nush ce produs in cos, care incurca circulatia, care iti ia de sub nas produsul pe care l-ai ochit si pentru care ai facut kilometri etc. Ahh si cosurile mai trebuie sa ai si grija lor - sa nu dai peste cineva!

Cozi infernale: Cand in sfarsit te-ai hotarat asupra tuturor produselor iti indrepti pasii catre casele de marcat. Si surpriza! De la jumatatea hipermarketului se formeaza coada. Zeci de oameni cu cosuri, pline cu zeci de produse, care asteapta sa plateasca. Asta ca sa nu mai punem la socoteala cozile de la standurile de mezeluri si branzeturi.

Cineva va vrea caruciorul tau: Iesi din magazin si te pui intr-un colt pentru a-ti aranja produsele in pungi. Tot timpul, dar mai tot timpul va veni cineva spre tine cu mana intinsa si cu 5 bani in palma, pentru a-ti solicita caruciorul!! N-o sa pot intelege lucrul asta! Cand in jur mai sunt 10 de alte carucioare libere, la fel de mari, de colorate, de greoaie si care tot cu 5 banuti se iau, de ce kizda della madre trebuie sa ma grabesc io sa-mi pun cumparaturile in pungi pentru ca cineva ma tine under presure??? Mi s-a intamplat acum 2 zile la Kaufland o doamna a venit tinta spre mine cand am iesit din magazin pentru a-mi lua caruciorul. I-am spus ca poate lua altul, dar a preferat sa astepte si chiar mi-a pus rapid produsele in sacose!

Pierzi timp: NU ne iese deloc cu economisitul nici de dineros nici de timp. Doar ganditi-va cate ore se pierd intr-un hipermarket, pana te decizi asupra produselor, pana te uiti la ce a mai aparut nou, pana stai la cozi pentru a-ti lua tot ce iti trebuie si mai apoi pentru a plati. Timp pierdut la cumparaturi, timp care in nici un caz nu e investit...decat mai pe urma pentru bunastarea stomacului :)

Tot timpul uiti sa iei ceva: Oricat de grijulii am fi, in cele din urma tot uitam sa luam ceva...si de obicei acel ceva este destul de important - tip "cur papirul" si ne aducem aminte cand intram in scara blocului, in casa sau daca e spre nefericirea noastra cand suntem pe buda :))

Si sa nu mai punem la socoteala sacosele pe care trebuie sa le caram kilometri pana acasa, ca deh unii n-avem masini, nu mai vrem sa dam bani pe taxi si chiar de luam troleul...mai sunt cativa metri buni pana la destinatie...timp in care ni se lungesc nu doar manerele sacoselor ci si mainile ne ajung pana la genunchi!

Solutia: Tot mai bun e magazinul de langa bloc! merg ori de cate ori imi trebuie ceva, nu car sacose, nu pierd foarte mult timp intrucat stiu exact ce imi trebuie si nu mai arunc ochii prin jur pe la alte produse, nu am de ghidat un carucior - pot sa nici nu iau cos, nu stau la cozi kilometrice si pe deasupra mai e si aproape!


4 comentarii:

  1. :)) Sunt de parere ca in hipermarket-uri copii mici trebuiesc semnalizati cu un stegulet....asa cam de 1 m inaltime ca atunci cand mergi cu caruciorul esti etant doar sus iar daca astia mici nu sunt semnalizati dai peste ei :))

    RăspundețiȘtergere
  2. auzi mah Comilutz sper ca n.ai nenorocit viitorul tarii prin mahazinele din BV :D

    RăspundețiȘtergere
  3. eneea: in principiu sunt de acord cu tine, insa sunt si mici exceptii, de exemplu daca vrei sa faci cumparaturi en-gros pentru vreo petrecere sau iesire la un gratar, gandeste-te ca numai lo cola costa cu mai mult de 1 leu mai putin :), dar intr-adevar ajungem sa cheltuim cu mult mai mult decat vroiam, eu saptamanile trecute am dat aproape 100 ron pe niste nimicuri...normal toate erau la promotie :p, cat despre kaufland nu cred ca ai ales bine supermarketul, cred ca doar profi era mai inchesuit :P...urasc di ntot sufletul coada care se face la raionul de fructe.
    Uite alt exemplu pro hipermarket: am un coleg casatorit, cu copil mic care merge de vreo 2 ori la hipermarket pe luna si face cumparaturi de vreo 200 ron...si isi ia de toate....deci pentru a te abtine de la cheltuit ti-ar trebui si tie un sotz si un copil sa te tzina de rochie :D

    RăspundețiȘtergere