luni, 8 iunie 2009

Salvati cinematograful Republica!

S-a terminat si TIFF-ul, s-a terminat si cu aglomeratia si cu cinematografele pline…de nu mai gaseai bilete la unele filme. Se pare ca numai cu ocazia diferitelor festivaluri sau proiectii speciale, filme eveniment, mai vine lumea la cinematografele din oras…acum ori fug la mall la proiectii…ori isi descarca de pe net filme…nu e de mirare ca pe perioada TIFF-ului a rulat la Republica un spot pentru salvarea cinematografului…care in ultima vreme numara tot mai putini spectatori.
Din filmele la care am reusit sa ajung cel mai mult mi-a placut “Mammoth”, prezentat in cadrul sectiunii Supernova. A fost un film halucinant - cred ca e cel mai bun cuvant pe care il pot atribui acestei proiectii. Nu stiu altii ce au simtit, cum au simtit, dar eu timp de minute in sir parca am evadat din realitate si am trait din plin actiunea filmului. Mi s-au parut atat de reale scenele, sentimentele un amestec de trairi ce se perinda pe 3 planuri USA, Filipine si Thailanda. Povestea filmului, imaginile si muzica m-au transpus intr-o alta lume.
Apoi m-am distrat copios la “Hai noroc” si la “O istorie completa a esecurilor mele sexuale”, filme care m-au binedispus nu doar pe mine ci cred ca si pe cei care le-au vazut. Stiu ca la aceste 2 filme sala a fost de fiecare data plina, oamenii au stat si pe scari si mai mult de atat…s-au epuizat rapid biletele, incat unii au ramas pe dinafara. S-a aplaudat mult si s-a ras zgomotos.
Mi-au mai placut “Hunger” si cateva scurtmetraje din seria Umbre, in special “Next Floor” – e o traditie, ca in fiecare an sa merg la proiectiile din aceasta sectiune.
Imi pare rau ca n-am mai gasit bilete la “Politist, adj” si la “Anticristul” si ca nu am putut ajunge la “Amintiri din Epoca de Aur”, dar anul viitor imi va fi invatatura de minte o sa-mi iau poate chiar din prima zi bilete la filmele care ma intereseaza…iar la alte proiectii voi merge, in functie de disponibilitate, de parerile celor care au fost si bineinteles daca vor mai fi bilete!

PS: Salvati cinematograful Republica…mergeti si la proiectiile ce ruleaza acolo!
PS: Imaginea e luata de pe site-ul Tiff-ului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu